Plan de selecție director general

Comisia de selecție a candidaților pentru funcția de Director general la societatea Salubprest Hunedoara S.R.L.

PLAN DE SELECȚIE

Componenta inițială

în vederea desemnării Directorului general la societatea Salubprest Hunedoara S.R.L.

Procedura de selecție este dezvoltată în acord cu prevederile O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, modificată și aprobată prin Legea nr. 111/2016, cu modificaările și completările ulterioare și ale H.G. nr. 722/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 109/2011.

Procedura de selecție se efectuează cu scopul de a asigura transparența  și profesionalizarea întreprinderilor publice, potrivit standardelor de guvernanță corporativă a întreprinderilor publice, astfel cum au fost dezvoltate în Principiile de guvernanță corporativă ale Organizației pentru Cooperarea și Dezvoltarea Economică.

 

  1. Procedura de selecție – etapa de planificare. Inițierea și organizarea procedurii

Comisia de selecție constituită prin Decizia Consiliului de Administrație nr. 72/24.03.2021 are atribuții de derulare a întregii proceduri de selecție și de propunere a candidaților selectați în lista scurtă în vederea numirii pentru funcția de Director general pentru care se organizează selecția.

În temeiul atribuțiilor ce-i revin conform prevederilor legale în vigoare, Comisia de selecție întocmește Componenta inițială a Planului de selecție, care trebuie finalizat în 10 zile de la data declanșării procedurii de selecție.

 

  • Scopul Planului de selecție

 

Scopul Planului de selecție este acela de a selecta candidatul pentru funcția de Director general la societatea Salubprest Hunedoara S.R.L.

Planul de selecție constituie fundamental procedurii de selecție reflectând principalele activități și decizii care trebuie realizate, termenele de realizare, părțile implicate precum și documentele de lucru.

 

  • Principii

 

Întocmirea componentei inițiale se realizează cu claritate pentru a fi determinate toate aspectele procedurii de selecție, în concordanță cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, modificată și aprobată prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale H.H. nr. 722/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 109/2011.

Planul de selecție este astfel întocmit încât procedura de selecție și recrutare să se realizeze cu respectarea dreptului la libera competiție, echitate și egalitate de șanse, nediscriminare, transparență, tratament egal și asumarea răspunderii.

 

  • Roluri și responsabilități 

Consiliul de Administrație îndeplinește următoarele atribuții în procesul de selecție, fără a se limita la acestea, în condițiile legii:

  • Decide declanșarea procesului de selecție;
  • Publică anunțul de selecție în cel puțin două ziare economice și/sau financiare cu largă rîspândire și pe pagina proprie de internet, cu cel puțin 30 de zile înainte de data limită pentru depunerea candidaturilor, data limită specificată înanunț, întocmește scrisoarea de așteptări și o publică pe pagina proprie de internet;

 

Comisia de selecție îndeplinește următoarele atribuții în procesul de selecție dar fără a se limita la acestea și în condițiile legii:

  • Întocmește planul de selecție;
  • Derulează întreagă procedură de selecție și propune candidații selectați în lista scurtă în vederea numirii pentru funcția de Director general;

 

  • Condiții generale minime obligatorii

 

Condițiile generale minime care vor fi îndeplinite de candidații pentru funcția de Director general la societatea Salubprest Hunedoara S.R.L.:

 

  1. Cetățenie română, cetățenie a altor state member ale Uniunii Europene sau a stelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. Cunoașterea limbii române, scris și vorbit;
  3. Absolvent de studii superioare cu diplomă de licență;
  4. Persoana fizică să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  5. Să nu fi fost destituit dintr-o funcție publică sau să nu-I fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  6. Bună reputație profesională și personală;
  7. Să nu aibă înscrieri în cazierul judiciar și în cazierul fiscal;
  8. Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;

 

  • Condiții specifice

 

  1. Să fie absolvent de studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă și experiență în domeniul ethnic, economic sau juridic de cel puțin 5 ani.

 

1.6. Dosarul de participare trebuie să conțină obligatoriu:

  1. Cererea de înscriere;
  2. Curriculum Vitae;
  3. Declaraţie pe propria răspundere privind neîncadrarea în situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese cu întreprinderea publică;
  4. Declarație pe propria răspundere că nu a fost destituit dintr-o funcție publică sau că nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  5. Cazierul judiciar și cazierul fiscal;
  6. Adeverință medicală;
  7. Copie după actul de identitate;
  8. Copie de pe diploma de absolvent de studii superioare și de pe alte acte care atestă efectuarea unor specializări;
  9. Copie de pe carnetul de muncă și/sau adeverință care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor sau adeverință care să ateste experiențe în domeniul de activitate al întreprinderii publice pentru care își depune candidatura sau cel puțin în domeniul audit, economic, contabilitate sau juridic;
  10. „Oferta tehnică”‐ în cadrul căreia candidatul va detalia modul în care îndeplineşte fiecare dintre criteriile cuprinse în Anunţul de selecţie.

 

  • Criterii de evaluare a candidaților

 

  1. Etapa I – Selecția dosarelor depuse – verificarea îndeplinirii condițiilor de participare, dovedite prin conținutul dosarului depus de candidat;
  2. Etapa II – Susținerea interviului de către candidații rămași în lista scurtă în cadrul căruia se vor evalua competențele și trăsăturile necesare postului pentru care candidează;

 

În cadrul procedurii de selecție criteriile folosite vor fi diferențiate după cum urmează:

Criterii de evaluare a competențelor profesionale:

  • Competențe specifice domeniului de activitate;
  • Competențe profesionale de importanță strategică;
  • Gândire strategică și previziuni, guvernanța întreprinderii, cultura organizațională, managementul riscului;
  • Competențe de guvernanță corporativă – înțelegerea principiilor și a practicilor de guvernanță corporativă;
  • Competențe sociale și personale;
  • Monitorizarea performanței;
  • Experiență pe plan local și național;

 

Trăsături:

  • Reputație personală și profesională;
  • Integritate;
  • Independență;
  • Abilități de comunicare interpersonală;
  • Alinierea cu scrisoarea de așteptări;

 

Condiții eliminatorii:

  • Rezultatele economice ale întreprinderilor în care și-a executat mandatul de director;
  • Înscrieri în cazierul judiciar sau fiscal;

 

Bibliografie:

  1. Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  2. U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  3. G. nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice;
  4. Ordonanța nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară;

 

  1. Calendarul activităților din cadrul Procedurii de selecție:
Nr. crt. Activitate Termen Responsabil
1 Declanșarea procedurii 24.03.2021 Consiliu de Administrație
2 Publicarea anunțului de selecție 30.03.2021 Consiliu de Administrație – Comisia de selecție
3 Depunerea candidaturilor 30.03.2021-29.04.2021 Candidații
4 Întocmirea listei lungi 1 zi de la data limită de depunere a dosarelor

04.05.2021

Comisia de selecție
5 Evaluarea dosarelor 3 zile de la data întocmirii Listei lungi

07.05.2021

Comisia de selecție
6 Solicitare clarificări 1 zi de la evaluare

10.05.2021

Comisia de selecție
7 Definitivarea Listei scurte, afișarea acesteia și comunicarea Scrisorii de așteptări și a bibliografiei interviului 1 zi de la clarificări

11.05.2021

Comisia de selecție
8 Depunerea declarației de intenție de candidații rămași în Lista scurtă 15 zile de la afișarea Listei scurte

01.06.2021

Candidații din Lista scurtă
9 Analiza declarației de intenție și integrarea rezultatelor în matricea profilului de candidat 2 zile de la data limită de depunere a declarației de intenție

03.06.2021

Comisia de selecție
10 Selecția finală pe baza interviului 3 zile de la analiza declarației de intenție

08.06.2021

Comisia de selecție
11 Întocmirea Raportului final 2 zile de la interviu

10.06.2021

Comisia de selecție
12 Transmiterea Raportului final Consiliului de Administrație 1 zi de la întocmirea raportului

11.06.2021

Comisia de selecție

 

  1. Acțiuni viitoare în vederea definitivării planului de selecție

După finalizarea interviurilor, Comisia de selecție întocmește Raportul pentru numirile finale ale candidaților selectați în lista scurtă care include clasificarea candidaților cu motivarea acesteia pe care îl transmite Consiliului de Administrație.

 

Comisia de selecție:

Perța Emil-Cristian – Președinte:

Pascu Dorin – Membru:

Florea Cristina – Membru:

Bera Laura Alexandra – Secretar:

 

Hunedoara, 01.04.2021